En français ci-dessous
The research team is composed of the project’s lead (Raggo), the core research team (Phillips and Mathieson), and an academic advisory council. See below for project organizational chart.
The project lead is Paloma Raggo - an Assistant Professor in the Master of Philanthropy and Nonprofit Leadership (MPNL), School of Public Policy and Administration, Carleton University. She researches and teaches research methods for practitioners, charity governance and leadership, and global philanthropy. Her expertise in these areas gives her a broad overview of the project’s many components. Additionally, Raggo currently acts as the project's education lead, facilitating some training and outreach efforts with the projects practitioners.
The core research team comprises of Susan Phillips, leading expert on the Canadian charitable sector. Phillips is a Professor in the MPNL program. Her research focuses on public policy and regulation of charities and place-based philanthropy. She leads the policy area of the project.
The CICP's Chief Project Officer is Callie Mathieson, M.A. Callie is a graduate of Carleton's Norman Paterson School of International Affairs (NPSIA). She has previously worked with a Philanthropy and Nonprofit Leadership research team at Carleton University on a Philanthropic Foundation Canada (PFC) project looking at the work of foundations during the COVID-19 pandemic. She has project management experience as well as a good understanding of the complex dynamics within a university environment and community partners and can coordinate this project's ambitious logistical aspects.
The academic advisory council is composed of key stakeholders of the charitable sector in Canada. The mandate of the academic advisory council is to bring together expertise on the charitable sector to discuss the project’s emerging findings, next steps and to promote greater collaboration within the sector.
Carleton has committed resources and staff to the CICP. Through them, we have access to a research facilitator, event coordinators, computing scientists, and technology support staff.
L'équipe de recherche est composée du responsable du projet (Raggo), de l'équipe de recherche principale (Phillips et Mathieson) et d'un conseil consultatif universitaire. Vous trouverez ci-dessous le tableau de gouvernance du projet. La responsable du projet est Paloma Raggo, professeure adjointe au Master of Philanthropy and Nonprofit Leadership (MPNL) de l'École de politique et d'administration publiques de l'Université Carleton, où elle mène des recherches et enseigne les méthodes de recherche pour les praticiens, la gouvernance et le leadership des organismes de bienfaisance et la philanthropie mondiale. Son expertise dans ces domaines lui permet d'avoir une vue d'ensemble des nombreuses composantes du projet.
L'équipe de recherche principale est composée de Susan Phillips. Mme Phillips est professeure au MPNL et ses recherches portent sur les politiques publiques et la réglementation des organismes de bienfaisance et de la philanthropie locale. Elle dirige le volet politique du projet.
La coordinatrice du projet est Callie Mathieson, M.A.. Callie est diplômée de la Norman Paterson School of International Affairs (NPSIA) de Carleton. Elle a déjà travaillé avec une équipe de recherche sur la philanthropie et le leadership sans but lucratif à l'Université Carleton sur un projet de Philanthropic Foundation Canada (PFC) portant sur le travail des fondations pendant la pandémie de COVID-19. Elle possède une expérience en gestion de projet ainsi qu'une bonne compréhension de la dynamique complexe au sein d'un environnement universitaire et des partenaires communautaires et peut coordonner les aspects logistiques ambitieux de ce projet.
Le conseil consultatif universitaire est composé d'intervenants clés du secteur caritatif au Canada. Le mandat du conseil consultatif universitaire est de réunir des experts du secteur caritatif pour discuter des nouvelles conclusions du projet, des prochaines étapes et pour promouvoir une plus grande collaboration au sein du secteur.
Carleton a engagé des ressources et du personnel au PCPOB. Grâce à eux, nous avons accès à un facilitateur de recherche, des coordonnateurs d'événements, des informaticiens et du personnel de soutien technologique.