Student Bio
Marine Segui has finished on June 2022 her Ph.D thesis. She realized her studies under Dr Ruxandra Botez supervision at “Ecole de Technologie Superieure” (ETS) in Montreal (Canada). She graduated her general engineering studies in Paris (EPF school) and her master studies in aerospace at Montréal (ETS). From 2016 to 2022, she worked at the Research Laboratory in Active Controls, Avionics and AeroServoElasticity (LARCASE) in Montréal as a research assistant. She worked on aerodynamic and performances analysis of several aircraft equipped with a morphing wing system. She applied her studies for several type of aircraft including the Cessna Citation X (Business Jet), the Bombardier CRJ700 (Regional Jet) or the Hydra Unmanned Aerial System S4 Ehécatl and the S45 Balaam. She also worked on industrial projects that consisted in modelling brushless motor based on intelligence artificial methodologies. That type of model are then useful to conduct several analyses such as electric consumption, range or efficiency. Since July 2022 Marine is employed at Thales Canada in Montréal. She works as a system specialist (IVV) in order to develop flight control computers that will equip the future generation of aircraft.
Marine Segui a obtenu un doctorat en Juin 2022 à l’École de Technologie Supérieure (ETS) de Montréal (Canada), réaslisé sous la supervision de la professeur Ruxandra Botez. Auparavant, elle a été diplomée d’études généralistes d’ingénieur à Paris (écoles EPF) et d’une maitrise en génie aérospatial à Montréal (ETS). Entre 2016 et 2022, elle a travaillé au laboratoire de recherche en contrôle, avionique et aéroservoélasticité (LARCASE) à Montréal en tant qu’assistante de recherche. Ses travaux ont permis l’analyse de l’aérodynamique et des performances de différents avions équipés de systèmes déformables en vol. Ses techniques ont été appliquées sur différent types d’avion incluant le Cessna Citation X (jet d’affaire), le Bombardier CRJ700 (avion régional) et les drones Hydra S4 Ehécatl et S45 Balaam. Elle a aussi réalisé des études pour modéliser les moteurs électriques d’un drone basé sur des méthodes d’intelligences artificielles dans le but de pouvoir effectuer diverses analyses comme la consommation électrique, la portée possible ou les conditions d’efficacités optimales. Depuis Juillet 2022, Marine est employée chez Thales Canada à Montréal. Elle travaille comme spécialiste système IVV dans le but de développer les calculateurs de vol qui pourront équiper la prochaine génération d’aéronefs.