Le français suit.

About the Underhill Graduate Student Colloquium

LUT6396-1000px-660x456

For over two decades, graduate students in the Department of History at Carleton University have organized an annual colloquium in which master’s and doctoral students from all disciplines are invited to present papers on any history-related topic. The primary objective of the colloquium is to facilitate the original research of graduate students by providing a public forum for the presentation of their work. In addition, the colloquium is designed to promote dialogue between those in different disciplines and to encourage interaction between faculty and graduate students. Participating graduate students present their original research in a 15-20 minute talk, hear valuable commentary on their work and gain experience for future conference presentations.

Depuis plus de vingt ans, les étudiants des cycles supérieurs du Département d’histoire de l’Université Carleton accueillent un colloque annuel dans le cadre duquel des étudiants à la maîtrise et au doctorat de toutes les disciplines sont invités à soumettre une proposition de présentation sur des sujets liés à l’histoire. L’objectif premier du colloque est de faciliter les projets de recherche originaux des étudiants des cycles supérieurs en offrant une tribune publique pour la présentation de leurs travaux. En outre, le colloque est conçu de façon à favoriser le dialogue entre des étudiants de diverses disciplines et à encourager les échanges entre le corps professoral et les étudiants des cycles supérieurs. Les étudiants participants ont l’occasion de présenter leurs travaux de recherche originaux sous la forme d’un exposé oral d’une durée de 15 à 20 minutes, de recevoir de précieux commentaires sur leurs projets et d’acquérir de l’expérience pour de prochaines présentations lors de conférences.

2018 Underhill Planning Committee / Comité d’organisation

Co-Chairs/Coprésidence: Andrew Narraway and Kira Smith

Assistant Program Coordinators/Assistance à la coordination du programme: Meghan Lundrigan, Sandy Barron, and Rebecca Sykes

MGraphic Services/Services graphiques: Cristina Wood, Tom Sloss

Public Relations Liaison/Liaison, relations publiques:Andrew Narraway, Kira Smith and Denise Steeves

Facilities Management/Gestion des installations: Adam Mahoney

Refreshments Committee/Liaison, services de traiteur: Sarah Chelchowski